Thursday, January 20, 2011

apa itu C.I.N.T.A

hari ni hati sye rase nak talk bout love..

APA ITU CINTA?

for me, cinta ini subjektif. susah untuk dijelaskan dengan kata-kata.  bila kita bahagia seluruh hidup kita akan terasa indah.  dunia nih ibarat kita yang punya.  cinta ini boleh merubah seseorang itu daripada suduh positif atau negatif. it depends on orang yang bercinta itu sendiri.  kadang-kadang seseorang itu boleh sasau sebab CINTA. mandi tak basah, makan tak kenyang, tido tak lena.  virus CINTA ini tiada ANTIVIRUS nye...bak kata Yusri KRU "AKU DIBIUS CINTA".....bila dah kena bius for sure lah tak rasa pape...kentot pun bau wangi kan.  itu bila baru bercinta.  semua nya OKEY aje..kan..btol tak? 



susah ke nak bercinta or dicintai? sebenarnya tak lah susah nak bercinta nih..tapi bila dah bercinta semua orang mengharapkan CINTA YANG SEMPURNA bak kata YUNA....okey we talk about cinta sempurna...for me kan..susah sgt nak cari cinta yang sempurna...bukan senang nak tahu apa dalam hati pasangan kita tu.  mula2 kapel seronak lah..rase die lah SOULMATE laa...MR RIGHT la..macam2 yang indah semua lah...so the perfect and most important mestilah JANGAN HIPOKRIT...be who u are...so senang...tak yah nak kaver2 makan ...cara bercakap...cara berjalan..semua nak control..sampai bila nak control..bila control itu lah yang menjadi masalah. sebab bila dah bertahun2 takkan laratnye nak control ayu or macho ni..buat biase sudah lahh.. jadilah diri kita seadanya..InsyaAllah dia akan terima kita seadanya jika die jodoh kita.  berdoalah semoga mendapat jodoh yang baik dan berkekalan. amin..semua orang akan merasa cinta..sebab cinta tidak mengenal siapa..ia hadir tanpa kita duga.  jangan takut untuk bercinta...macam lagu nih saya suka sangat2...bila dengar tu rase feeling jew..auuuwwwwww......

Cinta Tak Kenal Siapa...Aris Ariwatan

Tidak salah rasanya
Andai kumemuja
Anggun di wajahmu
Kerna hati ini dah tertawan

Cinta tak kenal siapa
Hadir tanpa dipaksa
Walau berkecai badan
Melepaskanmu
Aku rela berputih tulang

Dan tak sanggup aku lihat
Engkau dipimpin oleh insan lain...Oh
Dan tak sanggup aku dengar
Tentang keburukanmu...Ooh

Hendak kuhampirimu
Untukku luahkan semuanya
Sayangnya lidahku kelu
Apa lagi yang harus kuperbuat
Agar kau mengerti maksud tersirat

Maka terpaksalah aku melepaskan
Apa yang telah tersimpan sekian lama
Aku cintakanmu Aku perlukanmu
Untuk mengisi ruang kekosongan

Kau merenung bersahaja
Lalu (kau) tersenyum tanda rela

Kemarilah kekasih
Tak perlu kau menoleh
Aku di depanmu bukanlah bayang
Kuingin cipta sejarah
Sejarah indah...denganmu



p/s ::::::::orang selalu kata "Kita Akan Rasa Kehilangan Seseorang Bila Kita Kehilangannya".  




1 comment: