Wednesday, January 26, 2011

Punca Sakit Kepala

wewwittttt ensem mamat nih kan..cian die fenin

sejak dua menjak ni lah kan..aku selalu jew sakit kepala..tapi bukan sejak dua menjak nih..memang selalu pun sakit kepala...dah meemang keturunan aku sume nye suke sangat sakit kepala......berdenyut2 rase nak hantuk je kat dinding yang lembut tuh kan...bia kepala nih rase kelembutan dinding umah nih..hahahha.....so aku pun menaip kat google nih lah kan..........so terjumpa la sebab2 nya....

1.Terlalu banyak berfikir menyebabkan otak bercerau dan tak menentu..ini akan menyebabkan otak terlalu banyak bekerja.
- ish cm ne tak banyak berpikir kan...kalau memang banyak bende nk kene buat..asgmnet menimbun2...

2. Terlalu lama berdepan dengan cahaya..sebagai contoh cahaya laptop laa..mungkin tu penyumbang utama aku pening lalat.
- seminggu nih banyak sangat wat keje dpn laptop...rase macam amek master pulak..lepas satu2 report kene siapkan...huhu..patot la pun...logik2

3. Memakai cermin mata yang tak sesuai dari segi "power" sama ada di sebelah mata kanan atau kiri atau kedua-dua belah.

4. Merenung atau melihat sesuatu benda dengan keadaan mata yang kabur atau kelabu.

5. Menghidap migrain, kencing manis, barah dan denggi.

6. Memakai pakaian yang kurang sesuai. Terutamanya yang agak ketat pada bahagian pinggang.
- aikkk kalau cm tuh kene tukar baju nih.....hohohhohoho

7. Memakai pewangi atau bau-bauan yang berlebihan.hahaa mungkin kot..mana taknye "one drop perfume" pakai macam losyen..haha


okey lah setakat tu je yang saya jumpe utk ari nih....

p/s: mase tengah taip nih housemate sye tgh masak utk dinner ini malam..hahahhaa sesedap rase aku je curik tulang..hehehe...ti sye uplod menu dinner we oll mlm nih..k daaa

2 comments:

  1. salam Naddy

    no 6 tuh, saya nak tambah sket, kalau tukar baju, kene kua belanja kan, exercise je la, jimat duit sket.. ok? :)

    ReplyDelete
  2. hoho....hehe btol tu kelly..smpai ble nk kne tka bju je kan...thx yer bg cdgn..hihi

    ReplyDelete